شرح شغل:
کارشناس پشتیبانی دارای مهارت اصلی نگهداری و پشتیبانی از محصولات شرکت در
تعامل با مشتریان است. وی در ابتدا از صحت عملکرد سیستم ها مطمئن می شود و
سپس بر اساس مقررات پشتیبانی شرکت، تا زمان کسب رضایت مشتری در جهت رفع
ابهامات، مشکلات و درخواست های وی گام بر می دارد. پس پیش از هر چیز،
کارشناس پشتبانی باید به نحوه عملکرد و کاربری نرم افزارهای شرکت تسلط کامل
داشته باشد. علاوه بر آن به دلیل ارتباط نزدیک با مشتری باید دارای صبر،
انعطاف پذیری بالا، قدرت بالا در درک و تحلیل نیاز ها و مشکلات مشتریان
باشد و بتواند با سرعت و دقت لازم پاسخگوی آنها بوده و مشکلات را به تناسب
نوع آن ها،به درستی به بخش های مربوطه در شرکت (مثل تولید و توسعه نرم
افزار) منتقل کند.
وظایف و مسئولیت ها:
1-ارائه خدمات پیشگیرانه برای حصول اطمینان از کارکرد درست سیستمها نزد مشتری.
2-پاسخگویی به ابهامات و مشکلات مشتریان.
3-راهنمایی مشتری برای نصب و راه اندازی صحیح سیستم ها.
4-ثبت دقیق تمامی فعالیت ها و خدمات ارائه شده به مشتری(کسب تجربه).
5-ثبت تمامی اطلاعات کسب شده از مشتری در بانک اطلاعاتی مربوطه.
6-جستجو و ریشه یابی مشکلات و محدودیت های محصولات در تعامل با مشتریان و ثبت آنها.
7-انتقال مشکلات و نقائص عملکردی محصول به واحدهای مربوطه در شرکت.
توانمندی های عمومی:
آشنایی با زبان انگلیسی توانایی برقراری ارتباط کارا با مشتری آشنایی با نرم افزارهای Microsoft office صبور و خوش برخورد
توانمندی های تخصصی:
آشنایی کامل با روشهای ارتباط با مشتری: - تلفنی -آنلاین(Online) -حضوری تسلط به نرم افزار Remote Desktop آشنایی با سیستم عامل و شبکه (Windows) آشنایی با مفاهیم پایگاه داده آشنایی با مفاهیم پایه مالی، مهندسی، اداری و بازرگانی
شرایط پیش نیاز:
مدرک تحصیلی کارشناسی (حداقل) در رشته و گرایشهای: حسابداری، مدیریت ( با
گرایشهای مالی، صنعتی، بازرگانی)، رشته های علوم پایه و رشتههای مهندسی
نظیر نرمافزار، سختافزار، صنایع و...
شرح شغل:
کارشناس فرآیند تولید و توسعه نرم افزار در شرکت طراحان وب شمال در واقع در
مراحل طراحی(شامل پایگاه داده)، تولید و آزمایش نرم افزار فعالیت می
کند.او موظف است تا در همه مراحل مرتبط با تولید نرم افزار اصول فنی و کیفی
شرکت را بکار بسته و از تولید محصول سالم و متناسب با نیاز و درخواست شرکت
اطمینان حاصل کند. وی باید توانایی تحلیل و پیاده سازی سیستم را داشته
باشد و بتواند پایگاه داده متناسب با آن را به نحو بهینه شده طراحی کند و
در نهایت با تست اولیه نرم افزار از عملکرد صحیح نرم افزار مطمئن شود.
وظایف و مسئولیت ها:
1- فرآیندها را متناسب با نیازهای خاص پروژه و توسعهی آن بسازد.
2-فرایند توسعه را بدرستی اجرا کند.
3-نظارت، بازبینی و رفع اشکالات پایگاه دادهها.
4-تحلیل و طراحی سیستم بر اساس اهداف و نیاز ها.
5-نظارت بر اجرای استانداردهای داخلی شرکت در زمینه سرعت، امنیت و سایر موارد.
6- شناسایی و رفع ایرادات و نواقص نرم افزار.
7-درک نیازهای پشتیبانی مشتریان و برطرف کردن آنها.
توانمندی های عمومی:
توانایی تحلیل مسئله توانایی بالا در کار تیمی قابلیت درک و جذب سریع موضوعات و مفاهیم جدید آشنایی به زبان انگلیسی و تسلط در درک متون تخصصی سختکوشی
توانمندی های تخصصی:
آشنایی با مدلهای تولید و توسعه فرآیند نرم افزار آشنایی کامل به مهارت های طراحی پایگاههای داده تسلط به زبان SQL تسلط به زبان های برنامه نویسی و اسکریپت نویسی تحت وب ( PHP - Javascript - jQuery - HTML - CSS) تسلط بر استانداردهای طراحی UI آشنایی با روشهای آزمون نرمافزار
شرایط پیش نیاز :
مدرک تحصیلی کارشناسی (حداقل) در رشته و گرایشهای: مهندسی
کامپیوتر(نرمافزار و سختافزار)، فن آوری اطلاعات IT، علوم کامپیوتر،
ریاضی( کاربرد کامپیوتر)
شرح شغل:
کارشناس فروش باید در بازار هدفی که برایش تعیین شده است، حرکت کند. او
باید با مدیران فروش یا بازاریابی خود ارتباط خوب و تنگاتنگی داشته باشد و
دربارۀ محصول ، بازار هدف و چگونگی ارتباط سازی با مشتریان احتمالی از
مدیران خود سؤال کند. کارشناس فروش باید همواره در حرکت باشد و بازارها را
یکی پس از دیگری فتح کند. همچنین ضمن شناخت کامل نسبت به محصولات شرکت،
باید امور مربوطه را همسو با سیاست های تبلیغاتی شرکت برنامه ریزی کرده و
به پیش برد.
وظایف و مسئولیت ها:
1- مسئولیت خودش را در قبال خودش بپذیرد و بداند که از حرفه اش چه چیزی را در راه موفقیت فردی اش انتظار دارد.
2-برای فروش هر سیستم به مشتری برنامه ریزی داشته باشد.
3-روابط اجتماعی و ارتباطات مناسبی داشته باشد، این یکی از موارد بسیار مهم در جذب مشتری به شمار می رود.
4-درک درستی از نیازهای مشتریان داشته باشد و باقدرت بیان مسائل مختلف و راهکار مناسب را ارائه کند.
5-برنامه ای برای توسعۀ فعالیتها بر اساس توانمندی ها و خلاقیتهای فردی خود داشته باشد و همواره یک گام به جلوتر بردارد.
6- جایگاه مشتری را در موفقیتهای فردی و سازمانی اش درک کند.
7-در ارتباط با مدیران بالا دستی خود، سؤال کننده و عمل کنندۀ خوبی باشد.
8- خوش برخورد، پر انرژی، سخت کوش و با اراده باشد؛ در بیرون و در درون سازمان.
توانمندی های عمومی:
اعتماد به نفس مهارتهای ارتباطی بالا آشنایی با زبان انگلیسی برای بررسی مستندات تمایل به یادگیری آشنایی با رسانه های جدید توانایی تحلیل مسئله صداقت
توانمندی های تخصصی:
مدیریت ارتباط با مشتری تسلط بر اصول و فنون مذاکره آشنایی با مفاهیم و امورات مالی و اقتصادی تسلط به کسب و کار IT درک و شناخت درست نیاز مشتری و قدرت ارائه راهکار
شرایط پیش نیاز:
مدرک تحصیلی کارشناسی (حداقل) در رشته و گرایشهای: بازاریابی، مدیریت
(مالی، صنعتی، دولتی، بازرگانی)، کامپیوتر(نرمافزار و سختافزار)،
ریاضی(کامپیوتر) و صنایع.